Tegnap súlyos balesetet szenvedett az egyik német csapat a fővárostól kb 20 km-re. Mindannyiunkat megrázott a hír, a ralli mai napi szakaszát a rendezők törölték is, holnap Szenegálban folytatódik a verseny.
Nyolc óra előtt útnak indulunk. Saint Louis-ig az út 300 km lenne a…
Sötétedés előtt megérkezünk a fővárosba.
Útközben már több szakaszon is van térerő, így menet közben e-wife üzemmódban remek szállást sikerül foglalni, ahol még medence is lesz, és wifi. És komplett apartman csapatonként.
Mindent megtervezünk, a vacsorát is.
A rendszer jól működik. A kajás doboz tetején ott a "térkép", mi hol van, és a tájékoztató, hogy melyik vacsorához mennyi idó kell. Így könnyű megtervezni, mit is együnk.
Gyuri már tervezi is :)
Reggel kelünk a többiekkel, és a csapat elhatározza, hogy nem folytatjuk még két napon terepen. Kedveskedve a hölgyeknek a csapatban, a főváros, Nouakchott felé vesszök az irányt. A távolság nem nagy, lehet lazulni még pár órát.
18 óra vezetés után hajnali 3-kor végre megérkeztünk a táborba. Igen, eddig tartott 400 km megtétele a Szaharában. Nekünk.
Ilyenkor már nincs erő semmire, csak kipattintani a sátrat és belemászni.
A Szaharában nincs túl sok navigációs segítség. Amerre a szem ellát, csak homok. Kavarogtunk is rendesen, és többek el is tévedtek. Mikor megláttunk egy több kilométer hosszú vonatot, már tudtuk, hogy a sípár lesz a támpont a továbbhaladásra.
A határáátlépésnél Mauritániába ez a mosási lehetőség csak az egyik meglepetés volt. Ezt passzoltuk, mert a program végét nem tudtuk volna megvárni.
A belépési eljárásnál viszont a lélegzetünk is alakadt, amikor a bizarr senkiföldje után egy bódéban megláttuk a négy…
Homokon az autó fogyasztása megduplázódhat, a sebesség pedig a normál haladás töredéke lesz.
Megnyugvással és kis büszkeséggel töltött el minket a tudat, hogy a mi autónk zabált a legkevesebbet. Így még azt is megengedhettük, hogy 20 liter üzemanyagot odaadjunk más csapatnak.